Air Serbia, naconalna aviokompanija Republike Srbije, objavila je danas da je potvrđen dolazak deset aviona tipa Airbus nove generacije A320neo u njenu flotu. Ova kupovina, po cenovniku, vredi milijardu američkih dolara. Posao koji je postignut za potrebe kompanije Air Serbia, objavljen na Dubai Air Show-u, deo je aranžmana kojim strateški partner Etihad Airways upotpunjuje potrebe za flotom od ukupno 117 aviona tipa Airbus. Avion A320neo zameniće osam letelica A319 i dva A320, koji su trenutno uzeti u najam kako bi se postepeno zamenila stara flota od deset aviona tipa Boeing B 737-300. Očekuje se da novi A320neo budu isporučeni između 2018. i 2020. godine.
Air Serbia, naconalna aviokompanija Republike Srbije, objavila je danas da je potvrđen dolazak deset aviona tipa Airbus nove generacije A320neo u njenu flotu. Ova kupovina, po cenovniku, vredi milijardu američkih dolara.
Posao koji je postignut za potrebe kompanije Air Serbia, objavljen na Dubai Air Show-u, deo je aranžmana kojim strateški partner Etihad Airways upotpunjuje potrebe za flotom od ukupno 117 aviona tipa Airbus.
Avion A320neo zameniće osam letelica A319 i dva A320, koji su trenutno uzeti u najam kako bi se postepeno zamenila stara flota od deset aviona tipa Boeing B 737-300.
Očekuje se da novi A320neo budu isporučeni između 2018. i 2020. godine.
Saopštenje o kupovini aviona Airbus A320neo usledilo je neposredno po prvom inauguracionom letu vazduhoplova A319 u bojama Air Serbia od Beograda do Abu Dabija, koji je obavljen 26. oktobra. Ugovor po kome je Etihad Airways stekao 49 procenata u kompaniji Air Serbia i njome će rukovoditi u periodu od pet godina objavljen je 1. avgusta.
Prema rečima generalnog direktora Daneta Kondića, Air Serbia ima za cilj da postane aviokompanija svetske klase i zato se ubrzano krenulo i sa uvođenjem većeg broja savremenih vazduhoplova tipa Airbus A319 i A320 u flotu, kako bi se što pre poboljšali kvalitet putovanja i usluga za goste nacionalne aviokompanije.
Nova flota aviona tipa Airbus A320neo ključni je deo strategije kojom će se pozicija naše aviokompanije redefinisati u najbolju na tržištu, sa najsavremenijim i najkomfornijim avionima sa jednim prolazom između sedišta u kabini. Ovi avioni će našim gostima obezbediti najudobniju kabinu za let do željene destinacije. Sa avionima A320neo, kako budemo širili našu mrežu na dodatne destinacije širom Evrope, postavićemo novi standard za svoj proizvod i uslugu koju pružamo gostima. Tip A320neo ponuđen je kao najbolja opcija u porodici aviona A320, ima nove motore i vrhove krila izgrađene po Šarklet (Sharklet) tehnologiji, što omogućava dodatnu energetsku efikasnost, odnosno uštedu goriva od čak 15 odsto. Do kraja oktobra Airbus je imao poružbine od 44 aviokompanije za čak 2.487 ovih aviona, što A320neo čini najprodavanijom komercijalnom letelicom ikada i dokazuje da je ovaj avion lider na tržištu, rekao je gospodin Kondić.
Gospodin Siniša Mali, savetnik za ekonomiju i finansije u kabinetu prvog potpredsedika Vlade Srbije koja je većinski vlasnik kompanije Air Serbia, rekao je da se Vlada u potpunosti saglasila sa Etihad Airways-om u vezi sa kupovinom A320neo aviona za potrebe srpskog avioprevoznika.
Ovo je dobro za nacionalnu aviokompaniju, ali i za ljude u Srbiji, jer će i Air Serbia i naši građani imati koristi od obima ekonomske razmene, koja je u ovom slučaju rezultat kupovine najsevremenijih vazduhoplova Airbus od strane Etihad Airways-a. Sa isporukom ovih deset novih aviona između 2018. i 2020, Air Serbia će biti prva aviokompanija u regionu koja će imati najsavremeniju flotu Airbus-ovih vazduhoplova. Poslednja isporuka novog aviona za sada bivšu nacionalnu aviokompaniju Jat Airways, bila je 1988. godine. A sada je, kroz naše partnerstvo sa Etihad Airways-om, odobreno i aktiviranje 23 miliona USD zadržanih od prethodnog depozita Jat Airways-a, kao avansa za ove vazduhoplove. Ovo je odlična vest za građane Srbije, rekao je gospodin Mali i dodao da opredeljenost Vlade Republike Srbije za ove avione odražava i njenu opredeljenost za bolju budućnost i sukcesivan razvoj nacionalne aviokompanije.
Siniša Mali je istakao da su ovi moderni, odlično opremljeni avioni neophodni za razvoj pouzdane, profitabilne aviokompanije okrenute putnicima. Već smo se uverili u znatno poboljšan izgled i kvaliteta usluga našeg avioprevoznika, a ovaj posao će obezbediti da se i ostvarenje razvojnog plana aviokompanije dodatno osigura uvođenjem najkvalitetnijih aviona u flotu, dodao je Siniša Mali.
Air Serbia je već otvorila novu saobraćajnu liniju sa beogradskog aerodroma "Nikola Tesla'' do Abu Dabija u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Uskoro se otvaraju i linije za Banja Luku (Bosna i Hercegovina), Bukurešt (Rumunija), Ljubljanu (Slovenija) i Prag (Češka Republika). Ove nove destinacije dodatak su na prethodnih 25, koliko je do sada u redovnom saobraćaju opsluživala nacionalna aviokompanija.
Air Serbia planira da poleti ka još 12 novih destinacija do 11 zemalja, i to između januara i aprila 2014, uz reorganizaciju tekućeg reda letenja kako bi se optimalizovale veze preko matičnog aerodroma u Beogradu.
Do juna 2014, Air Serbia će opsluživati 39 destinacija u 30 zemalja i ponuditi 73.000 sedišta na preko 670 letova nedeljno.